Besøg Bakkehuset på egen hånd

Besøg på egen hånd - GRATIS
Bakkehuset er et guldalderhjem, hvor berømtheder som H.C. Andersen og H.C. Ørsted mødtes. Oplev stemningen fra guldalderen og få et indblik i 1800-tallets livsformer og indretning.

målgruppe
Børnehaver, Indskoling, Mellemtrin, Udskoling, Ungdomsuddannelser, VUC
Fag
Billedkunst, Dansk, Historie
museum

Udforsk Bakkehuset – et guldalderhjem, hvor ægteparret Kamma og Knud Lyne Rahbek åbnede deres hjem for forfattere, kunstnere og videnskabsfolk i 1800-tallet. Kom og oplev stemningen fra guldalderen og få et indblik i livsformer og indretning fra 1800-tallets Danmark. På museet kan I se, hvor berømte personligheder som H.C. Andersen og H.C. Ørsted mødtes og bidrog til stedets unikke historie og stemning.

Booking skal ske via booking knappen ovenfor. Opklarende spørgsmål til besøget kan mailes til museet på bakkehuset@frederiksbergmuseerne.dk