Caféansvarlig til Bakkehusets museumscafé

Er du initiativrig, med en passion for madkultur, suveræn til økonomi og har forståelse for, hvordan du tiltrækker nye kunder?

Bakkehusets Orangeri, som er en del af Frederiksbergmuseerne, søger netop nu en kompetent caféansvarlig med et stærkt fundament i restaurationsbranchen og robuste færdigheder i daglig ledelse og økonomistyring. I takt med at vi går en spændende tid i møde med blandt andet udvidelse til helårsdrift og flere events, har vi brug for en caféansvarlig, som med et praktisk og proaktivt mindset kan understøtte denne vækst og bevare høj kvalitet i alle aspekter af driften.

Orangeriet, beliggende ved idylliske Bakkehuset på Frederiksberg, er en hyggelig frokostcafé med op til 60 siddepladser fordelt inde og ude, og et intimt køkken, der fokuserer på at lave retter, der er inspireret af guldalderen, tilpasset nutidens smagsløg. Vi planlægger 2024 som et år med fokus på at udvikle en fornuftig drift, og i den forbindelse samarbejder vi også med eksterne konsulenter, som et par gange om året leverer sæsonbaserede og bæredygtige menuer til os. I denne rolle vil du også arbejde tæt sammen med en dedikeret cafémedarbejder, der er en mester i køkkenet og til at servere for vores gæster.

Dine opgaver:

  • Daglig drift og administration af caféen, inklusiv at holde en fornuftig køkkenprocent, bestilling af varer og lagerstyring.
  • Budgetlægning og økonomisk styring med løbende sparring med, og økonomisk rapportering til, museets publikumschef.
  • Rekruttering, vagtplanlægning og ledelse af vores lille caféteam, inklusiv håndtering af vores vagttelefon.
  • Salg og marketing med fokus på at tiltrække nye kunder og segmenter med vores kommunikationsteam.
  • Koordination af udlejning af lokaler til møder og events i samarbejde med Bakkehuset.
  • Indgå direkte i caféens daglige funktioner – herunder i køkkenet og med gæstebetjening.

Hvem er du:

  • Du har erfaring med drift og ledelse i café- eller restaurantbranchen og er vant til at koordinere events.
  • Du er drevet af resultater og forstår vigtigheden af at skabe en profitabel forretning.
  • Evner at arbejde under pres og løser konflikter effektivt.
  • Du er struktureret, kan håndtere travle dage og trives i et dynamisk miljø.
  • Du er fleksibel i forhold til arbejdstider og villig til at arbejde hver tredje weekend.
  • Har en praktisk tilgang og er klar til at springe til i køkkenet eller med at servere.
  • Din kommunikation med kollegaer og gæster er respektfuld og omsorgsfuld.

Vi tilbyder:

  • En central rolle, hvor du virkelig kan gøre en forskel for både gæster og medarbejdere.
  • Mulighed for at være en del af et unikt og historisk miljø med ambitioner om at blive et mødested i lokalsamfundet.
  • En arbejdsplads med højt til loftet, hvor dine idéer til at forbedre drift og oplevelse er velkomne.
  • En arbejdsplads, hvor tryghed og forskelligheder værdsættes højt, og hvor vi er respektfulde i sprog og handlemåder.

Denne stilling giver dig en mulighed for at spille en central rolle i at forme fremtiden for Orangeriet ved Bakkehuset. Med en 37-timers arbejdsuge, primært i dagtimerne, leder vi efter en person, som ikke bare har øje for økonomi og kvalitet, men også formår at navigere i og fremme den overordnede vision for Frederiksbergmuseerne.

Som den drivende kraft bag Orangeriet vil du være nøglepersonen, der sikrer, at alle operationelle og økonomiske målsætninger bliver mødt, samtidig med at du skaber og vedligeholder en indbydende og positiv atmosfære for både gæster og personale, uanset om det er på en travl sommerdag eller under en rolig vintereftermiddag.

Er du klar til at spille en nøglerolle i væksten af Bakkehusets Orangeri?

Vi ser frem til at modtage din ansøgning og dit CV via “Ansøg”-knappen nedenfor. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte publikumschef Mads Bøge Højberg på tlf. 30 59 06 54 eller via e-mail mbh@frederiksbergmuseerne.dk.

Lønniveauet for stillingen er på 32.500 DKK om måneden + 10% i pension.

Ansøgningsfristen er 26. april 2024.

Ansøg via QuickApply her