13. april 2024

Slow Art Day på Bakkehuset /

På den årlige Slow Art Day, sætter vi tempoet ned og træder et skridt tilbage for at møde kunsten på ny og se, hvad der kommer til syne.

Mindful Museum
13. april 2024 kl. 11:30 -12:30
75 kr.

I Bakkehusets historiske stuer og samling tilbyder vi dig en mental pause med mulighed for at finde ro og fordybelse, når du langsomt guides rundt gennem teknikker fra mindfulness og slow looking.

Oplev Bakkehusets historiske stuer på en ny og anderledes måde med slow looking. De æstetiske og historiske omgivelser på Bakkehuset danner rammen for en mental pause fra både travlhed og tankemylder. Gennem museets interiør dannes der genkendelse og associationer til eget liv. Du vil opleve, hvordan dit blik og dine tanker vender sig mod detaljerne, og ting træde frem på ny. Sammen vil vi mødes om det æstetiske og opleve, hvordan vi i fællesskab kan skabe et både trygt og inspirerende rum.

Vi afslutter sessionen med at lytte til musik i havestuen.

Slow Looking på Bakkehuset er både en individuel og en social oplevelse og kræver ingen forkundskaber andet end nysgerrighed.