3. april 2022

Riddersalens kvinder - Liva Weel i Kunstnerkabareten

Riddersalen har været hjemsted for nogle af byens mest markante kvindelige kunstnere gennem tiden - nogle er lyslevende, mens andre er legender fra fortiden.

Foredrag, Koncert / Optræden, Oplæsning
3. april 2022 kl. 14:00 -15:30
Allegade 7, 9, 2000 Frederiksberg
200 kr.

Riddersalen har været hjemsted for nogle af byens mest markante kvindelige kunstnere gennem tiden – nogle er lyslevende, mens andre er legender fra fortiden.

Liva Weel huskes ikke mindst for sin formidable fremførelse af sangen ”Man binder os på mund og hånd” fra 1940, som var Poul Henningsens kritiske kommentar til tyskernes besættelse af Danmark.

Vi inviterer en håndfuld meget forskellige scenekunstnere til at fortolke Liva Weels viser, og Rikke Rottensten fortæller om Livas tid på Riddersalen, som stjernen i bl.a. PHs mange revysuccesser på teatret.

Vi byder på kaffe og nybagt kabaret-kringle, musik, historier og et dybere indblik i teatrets fantastiske historie.

Præsenteres i samarbejde med AOF Storkøbenhavn/Riddersalen