4. maj 2022

Dengang Frederiksbergs teaterliv var besat

På befrielsesaftenen kan man sammen med museumsinspektør Rikke Rottensten fra STORM - museet for humor og satire komme en tur tilbage til dengang, Frederiksbergs teaterliv var besat.

Omvisning, Vandringer
4. maj 2022 kl. 17:00 -19:00
Frederiksberg Runddel
75 kr.
Køb billet Køb billet

Teatret og dets kunstnere blev hurtigt præget af nazisternes besættelse i 1940.

Man snoede sig udenom det værste, modstandskampen rykkede ind på scener som Riddersalen i Allégade. Men efterhånden måtte flere kunstnere gå under jorden og skjule sig, blandt andet på de stille Frederiksbergske villaveje.

På befrielsesaftenen kan man sammen med museumsinspektør Rikke Rottensten fra STORM – museet for humor og satire komme en tur tilbage til dengang, Frederiksbergs teaterliv var besat.

Turen starter ved STORM på Frederiksberg Runddel og slutter på Platanvej.

Foredraget er en del af Historisk-topografisk Selskab for Frederiksbergs forårsprogram. Medlemmer af Selskabet har fri entré, men bedes tilmelde sig ved at bestille tilmelding til 0 kr. Ikke-medlemmer er meget velkomne, men bedes købe billet på forhånd.