FAGLIG INTRODUKTION TIL DANSK HUMOR OG SATIRE

I dette undervisningsforløb introduceres eleverne til Danmarks humoristiske og satiriske historie. Det er sjovt og gravalvorligt!

målgruppe
Udskoling, Ungdomsuddannelser, VUC
Fag
Dansk, Historie
museum

I undervisningsforløbet på STORM – museet for humor og satire – introduceres eleverne til Danmarkshistorien på en ny og sjov måde. Vores undervisere fortæller om historien set fra humoristernes, satirikernes og censorernes øjne. Fra de første revyer, der blomstrede op med Grundlovens trykke- og ytringsfrihed i 1848, over den fortsatte teatercensur til nutidens satire i radio, tv, aviser og på comedy-scenen. I forløbet får eleverne faglig viden, men der er også plads til dialog, fælles refleksion og et grin eller to.

Booking skal ske via booking knappen ovenfor. Opklarende spørgsmål til forløbet kan mailes til museet på storm@frederiksbergmuseerne.dk