FAGLIG INTRODUKTION TIL STORM P.

Bestil en faglig introduktion i Storm P. samlingen og lær tegneren, maleren, skuespilleren og humoristen Storm P.s liv og kunstneriske virke at kende.

målgruppe
Udskoling, Ungdomsuddannelser, VUC
Fag
Billedkunst, Dansk
museum

Storm P.s forunderlige verden kan opleves på museets førstesal, og vi vil glæde os til at vise jer rundt.

Storm P. kom som ingen anden til at præge dansk humor i det 20. århundrede. Og hans utilbøjelighed til at respektere konventionelle grænser imellem kunst og populærkultur giver ham en enestående plads i dansk kunst- og kulturhistorie. Ved introduktionen får eleverne indsigt i denne enestående danske kunstner, der også i dag kan få os til at se på os selv og samfundet omkring os med nye øjne og ikke mindst få os til at le.

Vi ser eksempler fra hans tidlige tegnekunst, præget af karikatur, satire, sociale forhold mv. Vi rejser med ham til Paris, en rejse der for alvor fik ham til at folde sig ud som billedkunstner – og vi ser nærmere på flere af hans betydelige malerier fra den motivverden, han bevægede sig indenfor. Vi hører om hans liv på scenen, der var med til at gøre ham Danmarksberømt.

Til sidst møder vi Storm P. som tegneserietegner og bladtegner – og med ham flere af hans kendte og elskede figurer og serier som De 3 små Mænd og Nummermanden, Peter & Ping, Dagens Flue, Dagbogsbladene – og hans skøre opfindelser!

Booking skal ske via booking knappen ovenfor. Opklarende spørgsmål til forløbet kan mailes til museet på storm@frederiksbergmuseerne.dk