Besøg Eventyrakademiet med underviser

Som en hyldest til Kamma Rahbek og H.C. Andersens venskab har vi indrettet et "eventyrakademi", hvor børn kan lege sig ind i eventyrskrivningens verden. Ved dette forløb står en af vores undervisere klar til at byde jer velkommen, fortælle jer om H.C. Andersen og hjælpe jer til rette i de forskellige øvelser og aktiviteter.

målgruppe
Børnehaver
Fag
Dansk, Historie
museum
Bakkehuset

H.C. Andersen, en af Danmarks mest kendte og elskede forfattere, besøgte Bakkehuset som ung og fandt her inspiration og opbakning til at blive digter. Hans eventyr, som stadig nydes af børn og voksne i hele verden, har gjort ham til en af de mest ikoniske skikkelser i dansk kulturhistorie.

Inspireret af H.C. Andersens kendte og elskede eventyrer kan børn gå på opdagelse i det store skuffemøbel. Her kan man finde finurlige materialer og eventyrelementer i de mange æsker og kasser. Børnene kan skrive med pen og blæk, lege prinsessen på ærten, bygge æsker a la Kamma Rahbek, lave skyggeteater eller indtale deres helt eget eventyr i vores “H.C. Studio”.

I Eventyrakademiet er der kun plads til et mindre børnehavehold ad gangen (max. 10 børn). Besøget skal bestilles på forhånd, minimum 1 uge før besøget. Besøget kan bestilles fra januar 2024 og frem.

Booking skal ske via booking knappen ovenfor. Opklarende spørgsmål til besøget kan mailes til museet på bakkehuset@frederiksbergmuseerne.dk