20.04.22

Frederiksbergmuseerne ansætter Sidsel Risted Staun som formidlingschef /

Frederiksbergmuseerne har været i markant udvikling gennem en længere årrække. Med ansættelsen af Sidsel Risted Staun i en nyoprettet stilling som formidlingschef styrkes formidlingsområdet yderligere.

Sidsel Risted Staun kommer med en solid museumserfaring fra flere kulturhistoriske museer, hvor hun har arbejdet med involvering af brugere og udvikling af nye formater for at styrke relevans og ejerskab for museerne. Derudover har Sidsel været ansat som museumskonsulent i Slots- og kulturstyrelsen og bringer derfra et nationalt udsyn på det samlede museumslandskab.

Sidsel kommer fra en lignende stilling i ROMU, hvor hun har været siden 2018.

Den nytiltrådte formidlingschef i Frederiksbergmuseerne siger:

Jeg glæder mig til at være med til at forsætte den stærke udvikling af Frederiksbergmuseerne, som et moderne og innovativt museum. Især glæder jeg mig til at være i dialog med museets mange forskellige brugergrupper og sammen med det stærke hold af kollegaer udvikle innovative formater, som kan bringe museet ud ad nye veje.”

Frederiksbergmuseerne er en selvejende institution som består af de statsanerkendte museer Bakkehuset og STORM, og udstillingsstederne Cisternerne og Møstings.