23.05.22

Fordyb dig i vores helt nye podcasts – Find dem der, hvor du lytter til podcasts!

Frederiksbergmuseerne har i samarbejde med Museum Lolland-Falster, Museum Vestsjælland, Oplevelsescenter Nyvang og Observatoriet indgået et samarbejde med forlaget Lindhardt & Ringhof om udgivelse af podcasts.

I samarbejde med Lindhardt & Ringhof udgives fem helt nye podcasts på hele 16 forskellige podcastplatforme. Det drejer sig om Bookbeat, Bookmate, Chapter, Kobo, Mofibo, Nextory, Podimo, Saxo Premium, Tales, Ereolen, Saxo, WilliamDam, Gucca, Sesamy, Plusbog og Bog og Idé.

Så gå ind på din foretrukne podcast- og lydbogsapp og søg efter Egnsvis for at fordybe dig i vores fælles historier!

Du kan høre om stenalderens kærlighedsliv, 1800-tallets pennevenner, 2. verdenskrigs kærlighed, et stort kunsttyveri og dyk ned i vores galakses storslåede mørke.

De fem podcast er udviklet og udgivet i samarbejdsprojektet Online kulturformidling. Spørgsmål til projektet og udgivelsen kan rettes til projektleder Jonas Abkjær Andersen (jaa@vestmuseum.dk og telefon 25 59 38 51).

Projektet og udgivelsen er gjort mulig med støtte fra Augustinus Fonden, Beckett-Fonden og Slots- og Kulturstyrelsen.

Du kan også finde podcastene ved at følge disse links:

Stream: Nextory,  PodimoSaxo PremiumMofiboTalesChapter.
Styksalg: SaxoWilliamDam, PlusbogBog & Idé.
De resterende platforme er i gang med at gøre vores podcasts klar.