OMVISNING I CISTERNERNE

Book en omvisning i Cisternerne og hør fortællingen om stedets særlige historie og klima samt den aktuelle udstilling, som opleves efterfølgende.

type
Omvisninger
museum
Cisternerne

En omvisning i Cisternerne starter typisk med en introduktion over jorden, som giver et indblik i stedets helt særlige arkitektur, historie, de underjordiske klimaforhold og om udstillingen, der venter. Efter omvisningen sendes gruppen på egen hånd ned i Cisternernes aktuelle udstilling.

Cisternerne præsenterer i år en omfattende lydinstallation af kunstneren Taryn Simon. Udstillingen Start Again the Lament udforsker hvordan vi håndterer sorg individuelt og kollektivt, samt sorgens anatomi og hvem vi vælger til at guide os igennem den.
Læs mere om udstillingen

Årets udstilling er en intens lydinstallation, der opleves fra metalriste, uden gelænder, over 10 centimeters vand. Oplevelsen er i år meget mørk og anbefales ikke til børn, svagtseende eller dårligt gående.

Påklædning:
Til besøg i Cisternerne anbefaler vi, at man kommer i flade sko og medbringer varmt tøj, da der er koldt nede i Cisternerne.

Aflysning:
Aflysning af en booket omvisning skal ske senest 24 timer inden omvisningens start ved henvendelse til cisternerne@frederiksbergmuseerne.dk