Den nye hjørnestue – samtale med vært

type
Omvisninger, Samtaler
museum

Oplev Bakkehusets nye kunst- og samtalerum med din egen, private gruppe. Museets vært introducerer først gruppen til Bakkehuset og salonkulturen i Kamma og Knud Lyne Rahbeks autentisk indrettede, historiske hjørnestue, og bagefter introducerer værten til den nye hjørnestue på 1. sal. Efter introduktionen gives samtalen fri, og det er op til de otte deltagere selv, i hvilken retning samtalen skal udvikle sig.

Den nye hjørnestue er skabt af digter Morten Søndergaard, møbelsnedker Teis Dich Abrahamsen og kurator Annesofie Becker. Rummet består af et bord med en kuglebane, omkranset af alfabetet og otte stole. Bordets trillende trækugle bestemmer hvilke bogstaver, tekster og alfabetskabe, der vil danne rammen for jeres samtale, men retningen for jeres samtale, bestemmer I selv. Samtalerne faciliteres af museets værter, som har et indgående kendskab til rummet og kunstprojektet som helhed.

Læs mere om Den nye hjørnestue

Praktisk info

Varighed:
ca. 75 minutter

Max. antal deltagere:
8 personer

Pris / tider på hverdage:
850 kr. plus entré per person efter gældende takster. Se de aktuelle entrepriser her.
Hjørnestuesamtalerne kan tidligst påbegyndes kl. 11 og senest kl. 17 (vi anbefaler senest kl. 16.30). Pga. de åbne hjørnestuesamtaler, er der begrænsede muligheder torsdag og fredag eftermiddag. Kontakt os for nærmere aftale.

Pris / tider i weekender:
Hjørnestuesamtalerne kan kun påbegyndes kl. 11 eller 11.30. Pga. de åbne hjørnestuesamtaler, er der begrænsede muligheder om eftermiddagen. Kontakt os for nærmere aftale.

Booking:
Bestil en Hjørnestuesamtalen ved at sende en mail til bakkehuset@frederiksbergmuseerne.dk