Søndermarken set med digterens øjne

Oplev Søndermarken fra en ny side sammen med nationalpoeten Adam Oehlenschläger, der som en af de få havde adgang til parken i 1800-tallet. Vi besøger et udvalg af havens mange små huse og scenerier, som blev til i den romantiske periode, og vi kommer bagom Søndermarkens mange overraskende og sjove historier.

type
Byvandringer
museum

Søndermarken ligger med sin skovagtige karakter, sine labyrintiske stier og sit bakkede terræn midt i storbyen. Søndermarken hørte oprindeligt til Frederiksberg Slot og var i mange år kongefamiliens private område. Kun en lille udvalgt skare havde egen nøgle til parken, og derfor var Søndermarken et lidt hemmeligt område for de fleste. På denne vandring kan du opleve Søndermarken fra en ny side sammen med nationalpoeten Adam Oehlenschläger, der som en af de få havde adgang til parken i 1800-tallet. Vi besøger et udvalg af havens mange små huse og scenerier, som blev til i den romantiske periode, og vi kommer bagom Søndermarkens mange overraskende og sjove historier. Vandringen er både for jer, der besøger Søndermarken for første gang, og for jer, som hyppigt bruger parken, men gerne vil vide mere om havens kroge og afkroge.

Husk godt fodtøj, da terrænet kan variere og vi indimellem vandrer udenfor stierne.

Mødested: Vandringen starter udenfor Bakkehuset og slutter ved springvandet i Søndermarken overfor Frederiksberg Slot.
Varighed: 75-90 minutter
Max. antal deltagere: 25

Pris, varighed og gruppebooking
En byvandring koster 1.500 kr. og varer typisk 75-90 minutter alt efter deltagernes eget gangtempo. Ønsker du at booke eller høre nærmere, er du velkommen til at kontakte os via mail på bakkehuset@frederiksbergmuseerne.dk