Kommunikationsmedarbejder og SoMe-manager
Vil du være med til at formidle totalinstallationer i Cisternerne, moderne kunst i Møstings historiske lokaler, Danmarkshistorien gennem humoren på STORM og den danske guldalder på Bakkehuset?
Frederiksbergmuseerne er en selvejende institution, beliggende i skønne omgivelser på Frederiksberg og består af to statsanerkendte museer: Bakkehuset og STORM samt udstillingsstederne Cisternerne og Møstings. Vi søger en ambitiøs og engageret kommunikationsmedarbejder og SoMe-manager.
Som kommunikationsmedarbejder og SoMe-manager på Frederiksbergmuseerne spiller du en central rolle i udviklingen af museets kommunikationsindsats både strategisk og praktisk. Du vil blive en del af et lille og relativt nyt team, som foruden dig består af en publikumschef, en drifts-, presse- og marketingkoordinator og en studentermedhjælper. Du har en god strategisk forståelse og formår at udarbejde og omsætte en konkret strategi til resultater og analyse.
Du har særligt fokus på brandbuilding og kommunikation på digitale platforme samt en lyst til at producere og udvikle kreativt indhold, der skaber varig og målbar effekt. Du er en effektiv og fængende kommunikator med sans for detaljer og evnen til at tilpasse indhold, tone og stil.
Du har et godt øje for den gode historie og er nysgerrig på vores indholdsfelt, som du er i stand til at formidle i tæt samarbejde med vores dygtige og engagerede faginspektører.
Arbejdsopgaver
- Planlægge og eksekvere kommunikation af museernes udstillinger, arrangementer og publikumstilbud på egne og eksterne digitale platforme samt til pressen.
- Udvikle og formidle kampagner og budskaber på museets digitale platforme, særligt i nyhedsbreve, webshop og på SoMe.
- Opdatere og videreudvikle www.frederiksbergmuseerne.dk
- Producere og formidle engagerende tekster, video og foto til SoMe, pressemeddelelser, flyers/skiltning og hjemmeside.
- Måle effekten af indhold og omsætte resultaterne til handling.
- Udarbejde og vedligeholde museernes presse- og invitationslister samt udsende til disse.
- I samarbejde med vores studentermedhjælper indtaste arrangementer og udstillinger på egne og eksterne platforme samt håndtere forespørgsler og kommentarer online.
Vi lægger vægt på at du:
- Har relevant uddannelsesbaggrund og/eller erfaring og dokumenterede resultater fra en tilsvarende stilling.
- Formår at skabe stærke relationer til samarbejdspartnere og presse.
- Kommunikerer klart og kreativt på minimum dansk og engelsk.
- Har stor erfaring som SoMe-manager og med planlægning af indholdsproduktion på et bredt udvalg af SoMe-platforme
- Har erfaring med at arbejde i Meta Business Manager, WordPress og Mailchimp
- Har arbejdet med SEO, online markedsføring, effektmåling og bliver motiveret af data og mål.
- Har et godt øje for grafisk materiale og har kendskab til Adobe-pakken eller andre redigerings- og indholdsskabende software.
- Er organiseret og forstår at en struktureret tilgang skaber de bedste resultater.
- Har lyst til at arbejde på en lille arbejdsplads, hvor der også er en del lavpraktiske opgaver, der skal løses.
Sidst, men ikke mindst, så forventer vi, at du er udadvendt og imødekommende og god til at samarbejde med mange forskellige mennesker.
Du vil blive en del af en arbejdsplads, der hele tiden arbejder på at være en markant kulturinstitution lokalt, nationalt og internationalt og en attraktiv samarbejdspartner for vidensinstitutioner, virksomheder og det enkelte menneske.
Stillingen er på 37 timer, og du refererer til Frederiksbergmuseernes publikumschef.
Frist for ansøgning senest den 15. januar 2023.
Ansøgninger bedes sendes via QuickApply-knappen ”Ansøg”. Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til publikumschef, Mads Bøge Højberg, på e-mail mbh@frederiksbergmuseerne.dk.