25. september 2021 - 29. september 2021

For Børn, Oplæsning
25. september 2021 10:00 - 29. september 2021 11:00
60 kr.

I begyndelsen af guldalderen blev der jongleret med ord, læst op og snakket om litteratur i Bakkehusets stuer. Bakkehuset var et kulturelt mødested for tidens største forfattere og poeter, som kom for at besøge ægteparret Kamma og Knud Lyne Rahbek og for at udveksle tanker og ideer. Som en hyldest til fortidens og nutidens litteratur holder Bakkehuset i august og september arrangementsrækken ”Sommeroplæsninger”, hvor forskellige forfattere læser op fra egne værker. Gennem fire oplæsninger for voksne og fire oplæsninger for børn, giver Bakkehuset stemme til nogle af nutidens toneangivende danske forfattere af både voksen- og børnelitteratur og skaber rum for både fordybelse og kreativitet.

Lørdag den 25. september byder vi velkommen til den prisbelønnede børnebogsforfatter Lilja Scherfig. Scherfig er uddannet fra Forfatterskolen for børnelitteratur, og hun har siden 2006 skrevet magiske, nutidige eventyr til børn og unge om store følelser og om den transformation, der sker, når man går fra en følelse til den næste. Senest har hun udgivet de fint illustrerede billedbøger ”Min hale” og ”Dybt vand”, som I vil opleve højtlæsning fra denne lørdag. Glæd jer til at tage imod Lilja Scherfig i Bakkehusets historiske rammer!

Familieoplæsningen henvender sig særligt til børn i alderen 5-12 år, men alle børn er velkomne. Oplæsningen ledsages af et kreativt værksted, hvor både børn og voksne kan tegne, lave papirklip, folde æsker og lignende, mens oplæsningen står på.

Billetter til oplæsningen sælges kun via Billetto. Entré til Bakkehuset er inkluderet i billetprisen, og museets udstilling i stueetagen samt Eventyrakademiet kan besøges efter oplæsningen. Det er gratis for børn at deltage i oplæsningen, men tilmelding er påkrævet via Billetto.

Oplæsningen foregår på museets førstesal, som tilgås via trappe.