21. maj 2023

På tur i kongernes Frederiksberg / Parkvandring med fortællinger i Frederiksberg Have

Når forårsblomsterne pibler frem i hobetal og træerne står i deres smukkeste forårspragt inviterer Bakkehuset til parkvandring i Frederiksberg Have med fortællinger undervejs.

Vandringer
21. maj 2023 kl. 15:00 -16:30
Frederiksberg Runddel
75 kr.

Frederiksberg Have er et af københavnernes foretrukne udflugtsmål, og det var det også i begyndelsen af 1800-tallet, da Frederik 6. var konge. I Frederiksberg Have kunne man se kongen sejle rundt på kanalerne i gondol eller se kongefamilien på spadseretur. I dag fremstår haven med sine labyrintiske gange, åbne vidder og kanaler stadig, som da den blev anlagt som et romantisk haveanlæg efter engelsk forbillede i årene 1798-1804. Havens historie knytter sig tæt til Frederiksberg Slot, og på denne vandring fortælles der både om havens historie og de mange små scenarier, heriblandt det kinesiske lysthus og Apistemplet, som er karakteristiske for de romantiske haver.

Vandringen er både for jer, der besøger Frederiksberg Have for første gang, og for jer, som hyppigt bruger parken, men gerne vil vide mere om havens spændende historie.

Husk godt fodtøj! Vi mødes på Frederiksberg Runddel ved gitterporten ind til parken og slutter tæt på det kinesiske lysthus.