15. december 2022

KPA Conversations /

Mød kunstnerne Esben Weile Kjær og Emilie Imán, som begge er aktuelle med værker på udstillingen ÅRGANG 2022 i kunsthallen Møstings

Debat, Foredrag
15. december 2022 kl. 17:00 -18:30

Foreningen Kunst På Arbejde præsenterer udstillingen ÅRGANG 2022 i kunsthallen Møstings fra den 3.-18. december. Den aktuelle udstilling viser værker af 15 nyuddannede kunstnere fra de tre kunstakademier i København, Odense og Aarhus. Udstillingens værker er erhvervet af Kunst På Arbejde og kommer i cirkulation mellem arbejdspladser landet over fra starten af det nye år.

De to kunstnere deltager i en samtale med Kunst På Arbejdes direktør Marie Louise Helveg Bøgh, hvor de vil fortælle mere om deres kunstneriske praksis og drøfte kunstens betydning i arbejdslivet.

Esben Weile Kjær (f. 1992) bidrager i udstillingen med tre polaroid-fotografier, der er taget under kunstnerens HYPER-performance på Museum Tinguely i Basel i 2022. Han arbejder på tværs af flere medier og trækker især på popkulturens æstetik, nostalgi og historie i sine performative værker. HYPER foregår i et syntetisk univers med elementer fra forlystelsesparker og modeshows. Det er en kunstig natur, hvor alt er HYPER! Her udspiller der sig en kamp mellem de optrædende og nogle kæmpestore kødædende sølvblomster. Hvem vil spise hvem? Kan alt fordøjes over tid?

Emilie Imán (f. 1992) udforsker forskellige bevidsthedstilstande – både de, der er naturligt udløst og de, der opstår ved hjælp af planter med psykoaktive egenskaber. I udstillingens to malerier har hun arbejdet med og integreret plantemedicinen Rapé, som bl.a. bruges til meditation og ønsket om adgang til at finde svar i ens indre. Essensen i værkerne er at finde en relation mellem forskellige energier og elementer, bl.a. ilden, kvalmen og forskellige hastigheder.

TID & STED
KPA Conversations afholdes torsdag 15. december kl. 17-18:30 i Møstings, Andebakkesti 5, 2000 Frederiksberg.
Arrangementet er åbent for alle. Der er gratis adgang, men kræver blot tilmelding via: eh@kunst-paa-arbejde.dk

ÅRGANG 2022 er generøst doneret af kunstmæcenerne Trine og Gunnar Kjems.