2. juni 2023

FRBDAGE 2023 / Gastronomisk lydvandring / Fra Cisternernes mørke til Bakkehusets idyl

Tag med på en audioguidet gastronomisk vandring gennem Søndermarkens enge - fra Cisternernes mørke til Bakkehusets idyl. Lyt til en poetisk fortælling, indtalt af den danske skuespiller Ellen Hillingsø, og bliv guidet gennem natur, historie og kulturarv med overraskende smagsoplevelser undervejs.

Vandringer
2. juni 2023 kl. 15:00 -16:00
Cisternerne, Bakkehuset
UDSOLGT, men der er stadig ledige billetter til d. 3. juni. Køb billet

Den gastronomiske lydvandring går gennem en af hovedstadens smukkeste parker med en forudbestilt kurv under armen. I kurven finder man smagsoplevelser som eddikesyltede spæde lindeblade, brændt byg med brændenældefrø, samt andre madelementer med rod i fortidens syltemetoder og de fem grundsmage; salt, surt, sødt, bittert og umami. Alle smagsvariationerne er skabt med udgangspunkt i områdets natur og historie og er udviklet af Bakkehusets køkkenchef, Fie Berlin, i samarbejde med den professionelle urtesamler, Thomas Laursen.

En rejse i tid og sted

Efter endt besøg i Cisternernes underjordiske mørke guides du på vandring gennem Søndermarken hvor forskellige tiders fortællinger udfolder sig på din vej gennem parken samtidig med at du guides gennem unikke smagsoplevelser. Vandringen ender i en af byens fineste oaser, arnestedet for dansk guldalder, hvor H.C. Andersen og andre digtere engang samledes. I dag er Bakkehuset på Rahbeks Allé igen et kulturelt mødested, med dets museum, romantiske have og anmelderroste frokostrestaurant, Orangeriet.

• Billetter skal bookes på forhånd
  • Køb af billet inkluderer også en fællesbillet til alle enheder i Frederiksbergmuseerne, gyldig i et år fra købsdatoen
  • Der sættes kun få billetter med gastro-kurve til salg
  • Anbefalet aldersgrænse: 15 år og opefter
  • Turen kan være udfordrende for svagtseende og gangbesværede
  • Gastro-kurven afleveres i Bakkehuset efter endt lydvandring
  • Indholdet i kurven er ikke dækkende som et måltid
  • Oplevelsen har en varighed på ca. 1 time

Inden dit besøg

• Husk at være iklædt praktisk tøj og fodtøj
  • Husk at downloade vores app Frederiksbergmuseerne på App Store eller Google Play
  • Medbringe høretelefoner samt opladt mobil eller tablet

Arrangementet er en del af FRBDAGE 2023 og Art Week.