22. februar 2023

Bag om den nye hjørnestue / Artist Talk med Morten Søndergaard, Teis Dich Abrahamsen og Annesofie Becker

Debat, Foredrag
22. februar 2023 kl. 17:00 -21:00
145 kr.

Kom med ind i maskinrummet bag ”Den nye hjørnestue” på Bakkehuset og hør alle de spændende historier om processen med at skabe det storslåede rum og visionerne for, hvordan det skal bruges. Til særarrangementet den 22. februar kan du møde rummets tre skabere: digteren Morten Søndergaard, møbelsnedkeren Teis Dich Abrahamsen og kuratoren Annesofie Becker, til en artist talk, hvor de hver især fortæller ud fra deres særlige perspektiv på rummet. I forbindelse med arrangementet kommer du også med på en eksklusiv hjørnestuesamtale, som faciliteres af én af de tre skabere.

I Bakkehusets nye hjørnestue smelter det legende håndværk sammen med poesiens og sprogets leg.  Her er samtalen og kunsten i fokus, når rummets besøgende inviteres til at inspirere hinanden og skabe en fælles samtale.  Her kan otte personer mødes omkring alfabetbordet og lade kuglen i alfabetets kuglebane bestemme, hvilket kunstværk, der skal danne ramme om lige præcis deres fælles samtale.

Til aftenens talk løfter Morten Søndergaard, Annesofie Becker og Teis Dich Abrahamsen sløret for deres mange visioner med rummet og fortæller om inspirationskilder og processen med at skabe det spændende rum.

Deltag i en Hjørnestuesamtale med skaberne

I forbindelse med talken får du også mulighed for at deltage i en hjørnestuesamtale, som helt unik faciliteres af enten Morten Søndergaard, Annesofie Becker og Teis Dich Abrahamsen. Både før og efter talk og samtaler er det muligt at se resten af Bakkehuset og du kan bl.a. fordybe dig i særudstillingen hånd / værk, som uddyber Teis Dich Abrahamsens og Morten Søndergaards arbejde med henholdsvis snedkerhåndværk og digtekunst.

Morten Søndergaard debuterede som forfatter i 1992 med digtsamlingen Sahara i mine hænder og har siden udgivet adskillige digtsamlinger og oversættelser, men han arbejder også med installationer, udstillinger, lydmediet og meget mere.

Annesofie Becker har været kurator på en række store kunst- og kulturhistoriske udstillinger, heriblandt Museum Europa på Nationalmuseet og Memento Metropolis under kulturby ’96.

Teis Dich Abrahamsen er møbelsnedker og møbelkonservator. Kærligheden til træet som materiale er en drivkraft i hans håndværk, som spænder over møbler, prototyper og unikaobjekter. Siden sin ungdom har han arbejdet med og udviklet kuglebaner.

Billetter til hjørnestuesamtaler bookes i forbindelse med køb af billet til artist talk

17.00-17.45: 1. hjørnestuesamtale (Teis Dich Abrahamsen faciliterer)

18.00-19.00: Artist Talk (Astrid la Cour er moderator)

19.15-20.00: 2. hjørnestuesamtale (Annesofie Becker faciliterer)

20.15-21.00: 3. 3. hjørnestuesamtale (Morten Søndergaard faciliterer)

I forbindelse med arrangementet kan Morten Søndergaards tekstsamling ”Den nye hjørnestue” købes med særlig rabat. Det er muligt at tilkøbe vin i forbindelse med arrangementet.

Arrangementet foregår på Bakkehusets 1. sal, hvortil der kun er adgang via trappe.

Billetter sælges kun via Billetto.