15. oktober 2023

Åben omvisning på STORM /

Deltag i STORMs åbne omvisning, når vi denne søndag sætter fokus på kunstneren og humoristen Storm P. i museets farverige OG sort/hvide udstilling på 1. sal.

Omvisning
15. oktober 2023 kl. 12:00 -13:00
STORM
75 kr.

På museets førstesal bliver du præsenteret for mennesket og kunstneren Storm P. og hans humoristiske og finurlige univers. Hans liv, hans samtid og hans kunstneriske virke skildres ved udvalgte nedslag i hans biografi og hans værker – med talrige eksempler på hans alsidige og mangfoldige produktion – lige fra de farverige og ekspressionistiske akvareller og oliemalerier til de kendte og elskede bladtegninger, filosofiske fluer og tegnede figurer.

Vi kommer også kort omkring museets faste udstilling om dansk humor og satiren fra Grundloven i 1849 til i dag. Udstillingen udfolder fortællingen om nogle af de mest berømte værker, kunstnere og epoker i den humoristiske og satiriske scene- og tegnekunsts historie. Vi giver også en kort introduktion til museets aktuelle særudstilling, som kan opleves på egen hånd efter omvisningen.

Det er gratis at deltage i den åbne omvisning, når entréen er betalt. Tilmelding er ikke mulig.
Du må gerne benytte din fællesbillet eller forhåndskøbte onlinebillet som entré til omvisningen.
Der er et maximum for antal deltagere, og større grupper henvises til at bestille en særskilt omvisning.